Service 2017-06-14T18:26:20+00:00

Skall din telefon in på service?

Spara all information som finns i din telefons minne; så som kontakter, kalendrar och bilder.
Detta försvinner vid reparation då telefonens mjukvara alltid uppdateras.

Ta ur och behåll ditt minneskort och SIM-kort.

Tillbehör som ska repareras skickas till verkstad med kvitto. Om ditt tillbehör levererades i samma kartong som din telefon så ska telefonens IMEI-nr också meddelas.

Kontrollera din status på hitta min iphone

1. Klicka på ”knappen” nedan.

2. Skriv 102 innan ditt namn och fyll sedan i länken nedan.

3. Skriv ut servicesedeln i 2 exemplar. En kopia som du sparar och en kopia som ska skickas med telefonen/tillbehöret till serviceverkstan.

Du behöver också skicka med en fakturakopia. Hittar ni inte fakturakopia/kvitto så maila ekonomi(@)com7.se, så tar vi fram den åt er. Adressen hittar du på din utskrivna servicesedel.

Mobilbyrån: Klicka nedan för att fylla i Servicesedeln

VIKTIGT! Har du en iPhone med iOS 7 eller senare?

Innan du skickar in en iPhone, iPad eller iPod touch med iOS7 eller senare måste du kontrollera att ”Hitta min iPhone är avstängt”.

Om Hitta min iPhone inte stängs av kan serviceteknikerna inte utföra service på din enhet, och den kommer skickas tillbaka.

Hur avaktiverar jag Hitta min iPhone?

Du går in under inställningar, icloud, scrolla längst ned och stäng av Hitta min iPhone.

Du kan också fjärradera din Iphone genom att logga in på icloud.com. Klicka på Alla enheter och markera sedan enheten och klicka på Radera.

Eftersom enheten inte är förlorad ska du inte ange ett telefonnummer eller meddelande.

När enheten har raderats klickar du på Ta bort från kontot.

Om enheten är offline börjar fjärraderingen nästa gång enheten är online. Du får ett e-postmeddelande när enheten har raderats.

SJÄLVSERVICE

Apple Support
0771 – 199 519
Till hemsidan…

Samsung Support
0771 – 400 200
Till hemsidan…

Sony Support
013 – 244 500
Till hemsidan…

Telenors guider
för mobiltelefoner
Till hemsidan…